Sări la conţinut

Interviu cu Ovidiu Ioncu Kempes (ex Cargo, Rezident Ex)

iulie 26, 2012

Tavi Iepan, membru fondator al grupului CARGO, emigrat în Germania spre sfârșitul anilor 80, se reîntâlnește în 2011 cu nimeni altul decât OVIDIU IONCU KEMPES, vocea-emblemă a formației Cargo, care trăiește de opt ani în Australia. Ideea unui supergrup, din care să facă parte unii dintre cei mai buni muzicieni români, risipiți în cele patru zări, dublată de plăcerea de a cânta din nou acasă, prinde contur și astfel încep înregistrările pentru un album. Trupa respiră aerul și istoria rockului timișorean și alocurilor în care componenții acestui supergrup trăiesc astăzi: Adrian Popescu (chitară, inginer de sunet, absolvent S.A.E.) la Paris, Christian Podratzky (bass), la Berlin, Florin Cvasa (percuție), la Timișoara, Ovidiu Ioncu Kempes (voce), la Brisbane, Tavi Iepan (chitară) la Hamburg. Lor li se adaugă chitaristul german Matthias Lange, pe care prietenia cu Tavi Iepan l-a convins să vină să cânte în România.
Anunțul legat de întoarcerea lui Kempes și supergrupul lui Tavi Iepan a stârnit emoție, un val uriaș de interes și comentarii aprinse. Astfel încât, nu există nicio îndoială: în rock-ul românesc, anul 2012 va fi marcat de întoarcerea lui Kempes, apariția albumului și concertele supergrupului REZIDENT EX.

1.) Salutare Kempes. Fanii rock mai vechi te cunosc ca vocalistul si liderul grupului Cargo. Cum ai hotarat sa revii in tara sub titulatura „Rezident Ex”?
Salut. Da-mi voie sa-ti spun ca prezentarea ta – liderul grupului Cargo – este exagerata. Toti membrii formatiei Cargo si-au spus cuvantul ca muzicieni, iar liderul grupului este Adrian Barar. Este adevarat, insa, ca ochii publicului sunt indreptati intr-o masura mult mai mare asupra solistului vocal, iar eu am fost vocea formatiei Cargo din 1989 pana in 2003, si banuiesc ca din acest motiv ai folosit aceasta introducere pentru interviul nostru. Si-acum sa-ti raspund la intrebare: revenirea mea pe scena in grupul Rezident Ex a fost rezultatul unui concurs de intamplari norocoase, despre care am mai vorbit. In 2010, sotia mea s-a intalnit in Clubul Flex din Arad cu Tavi Iepan si Adi Popescu, doi fosti componenti ai grupului Cargo, care traiesc de mai bine de douazeci de ani in strainatate. Eu imi doream sa ma intorc pe scena, ei isi doreau sa reediteze piesele Cargo din anii de inceput, compuse de Tavi Iepan, iar Simona a intrebat: ce-ar fi sa faceti asta impreuna? Asa s-a nascut Rezident Ex.
2.) Cum a fost experienta de peste granita si ce imi poti spune despre muzicienii din noua trupa ?

Am plecat in Australia pentru ca vroiam sa asigur familiei mele o viata mai buna si ma bucur ca am reusit. Din acel moment, am putut sa-mi intorc privirea spre ceea ce am considerat mereu ca este menirea mea: muzica. Ma bucur ca revenirea mea pe scena se intampla cu o trupa din care fac parte muzicieni atat de performanti cum sunt Tavi Iepan (chitara), Adi Popescu (chitara), Matthias Lange (chitara), Christian Podratzky (bass), Florin Cvasa (tobe), Tibi Gajdo (clape). Cu exceptia lui Matthias, membru fondator al trupei Metalium, pe care Tavi l-a convins sa vina sa cante in Romania, noi, toti ceilalti ne cunoastem de mai bine de douazeci de ani. Tavi Iepan a cantat cu Progresiv TM, Metamorf si Cargo, aici, in Romania, si apoi cu Sector și Flying Wood in Germania. Adi Popescu a fost fondator al grupului Metamorf si chitarist al formatiei Cargo, pana in 1990, cand a decis sa emigreze in Franta, unde a devenit un foarte apreciat inginer de sunet. Christian Podratzky a infiintat la Timisoara formatia Impact si a cantat multi ani cu Abra si Pro Musica, iar in Germania a facut parte din cateva trupe importante, cea mai cunoscuta fiind Poems for Laila. Florin Cvasa este unul dintre fondatorii grupurilor Neurotica si Bio. Iar Tibi Gajdo a fost, la randul sau, component al formatiei Cargo. Traieste la Budapesta si, cand a aflat ca Rezident Ex are nevoie de un clapar, si-a facut bagajele si a venit imediat in tara, pentru a fi alaturi de noi la concertele pe care le avem programate.
3.) Ce trupa ti-ai dorit sa vezi live si nu ai reusit pana acum ?
Dio. Ronnie James Dio este pentru mine „the king of rock” si am fost ingrozitor de trist cand am aflat ca s-a dus dintre noi. Regret ca nu am avut ocazia sa-l vad intr-un concert.
4.) Crezi ca vor mai aparea trupe de rock romanesc care vor mai avea ceva de spus ?

Sunt convins de asta.
5.) Ce ii lipseste cel mai mult unui muzician roman ?

Eu cred ca industria muzicala romaneasca este inca departe de ce ar trebui sa fie. Treaba unui muzician este sa urce pe scena si sa cante, dar pentru a ajunge acolo, el are nevoie de un sistem performant in spatele lui: impresari, oameni de PR, ingineri de sunet si lumini, producatori, case de discuri, sponsori… Or, muzicienii romani care beneficiaza de tot acest angrenaj nu sunt foarte multi.
6.) Ai putea sa-mi spui ce alte pasiuni mai ai in afara muzicii ?

Este bine cunoscuta pasiunea mea pentru motoare. Am un Harley Davidson in Australia si inca unul aici, la Arad .
7.) Ce planuri ai pentru viitor ?
Sper ca Rezident Ex sa aiba un drum lung si frumos. Anul acesta nu putem sta foarte mult in Romania si nu am putut avea atat de multe concerte pe cat ne-am fi dorit, dar promit ca anul viitor va fi altfel.
8.) Iti multumesc foarte mult pentru timpul acordat si, in final, te rog sa le transmiti ceva cititorilor Jurnal Rock.

Vreau sa le transmit credinta mea ca rockul nu va muri niciodata si vreau sa le multumesc pentru felul in care au intampinat intoarcerea mea pe scena.
Mai jos puteti asculta ultima piesa semnata Rezident Ex :
Fotografii la repetitii: Zoltan Varga

Autor interviu : Mihai Venedict

DACA TI-A PLACUT ARTICOLUL LIKE LA PAGINA JURNAL ROCK

5 comentarii leave one →
  1. Octav permalink
    iulie 31, 2012 16:47

    Servus Kempes, abea astept revederea cu tine. Un fan, care de joi merge in Vama Veche.
    … un fan pentru ca scriu in numele meu, dar ce va fi acolo ai sa vezi. Octavian Corici.

  2. victoria weisel permalink
    august 10, 2012 21:16

    Eu ma bucur nespus de mult ca te ai intors acasa, ere pacat sa pierdem un om de valoare asa ca tine …..Tonul face muzica iar tonul esti tu,va doresc mulfe realizari si succese ,steptam un concert si in Germania va iubesc ,pupici

  3. Mircea permalink
    august 12, 2012 18:47

    Kempes,eu desi am doar 13 ani sunt un mare fan deoarece mereu mi-am dorit sa te ascult live numai ca nu am avut ocazia deoarece cand ai plecat din tara aveam doar vreo 4 ani si acum abia astept pe 21 septembrie concertul vostru!Bine ai revenit !!!\m/

Trackbacks

  1. Recenzie concert Rezident EX @ Folk You, Vama Veche «
  2. La multi ani fericiti Kempes ! «

Lasă un comentariu