Cronica Accept la Jukebox Venue

Octombrie 23, 2012

Dupa un weekend zbuciumat si plin de evenimente publicul bucurestean si-a incheiat saptamana cum nu se poate mai bine, adica vazandu-i pentru prima oara in cazul unora, sau revazandu-i in cazul altora pe baietii de la Accept.

Locatia a fost cum nu se poate mai bine aleasa(Jukebox Venue se numeste, fost Becker Brau, fosta discoteca, fost/fosta etc.)  deoarece am mai participat la concerte sustinute in acest loc si s-au desfasurat in cele mai bune conditii.

Dar sa nu mai lungim vorba si sa trecem la ceea ce s-a intamplat aseara, adica in data de 21 octombrie. Desi pe afis nu aparea mare decat numele veteranilor de la Accept, aseara am beneficiat si de un opening act, adica o formatie noua bucuresteana numita Aria in care activeaza niste nume destul de cunoscute: la chitara Popescu Cezar(Vita de Vie) si la chitara bas Pascu Ales   (ex  Thunderstorm, Goodbye to Gravity). Desi stilul baietilor era destul de modern pentru genul de public care a venit sa ii vada pe Accept, baietii au reusit sa dezmorteasca oasele pana si celor mai batrani si au facut o atmosfera taman buna pentru headliner. Am recunoscut in muzica lor de la influente de alternativ, metalcore, sludge pana la ceva riff-ane de heavy metal.

Dupa ce si-au terminat recitalul baietii au eliberat scena facand loc pentru balaurul „batran”cu 5 capete numit ACCEPT. Dupa o scurta pauza, luminile se sting si din intuneric rasuna puternic in boxe primele acorduri ale piesei Hung, Drawn and Quartered si in uralele publicului isi fac aparitia Peter Baltes, Wolf Hoffmann, Stefan Schwarzmann , Herman Frank si inlocuitorul lui UDO Dirk Scheneider, Mark Tornillo.

Baietii nu s-au intins prea mult la vorba cu noi si au continuat sa ne bulverseze cu hituri ca Restless and Wild, Princess of the dawn, Breaker, Fast as a shark, Metal Heart, Balls to the wall. Accentul s-a pus pe ultimele albume de studiou Blood of the nations(2010) si Stalingrad(2012) de pe care s-au cantat piesa ca Teutonic Terror, Bucket full of hate, Stalingrad, Shadow Soldiers etc. Am avut parte si de un solo marca Wolf Hoffmann care din punctul meu de vedere a fost si ramane o piatra de hotar pentru muzica heavy metal. Inchei cronica prin a spune ca dupa mai bine de 30 de ani de cantat aceasta muzica, ma bucur sa vad niste oameni care nu si-au pierdut deloc din pofta de cantat si stiu cum sa faca si acum un show de nota 10.

Autor: Andrei Radulescu