Skip to content

Interviu cu S(Satanochio)

Ianuarie 23, 2009

Zilele trecute am discutat cu trupa Satanochio, una dintre cele mai apreciate trupe din noul val metalic din Romînia.Ajunşi deja la al doilea album discografic, Satanochio care îşi camuflează identitatea pentru a ne arăta esenţa adevărată a muzicii create, ne dezvăluie şi alte lucruri piperate la care mulţi dintre noi poate nu ne-am gîndit!

satanochio_2008_05

ExtremeMetalNight: Bine  aţi venit în paginile jurnalului rock!

S: Salut!

ExtremeMetalNight: Numele de ”Satanochio” mi s-a părut puţin copilăresc şi pînă nu am auzit primele fragmente din melodiile voastre
nu mi-am imaginat că mă va captiva.

S: Cum pe lumea asta există filme care-şi selectează audienţa aşa există şi trupe.Din numele lor reiese o atitudine care de cele mai multe ori are ceva în comun cu prejudecăţile, iar noi am avut mereu o problemă cu prejudecăţile oamenilor şi tocmai de aia ne şi numim aşa. Semnificaţia numelui am tot spus-o şi nu suport să mă repet. Reprezintă ideea de a fi împotriva ordinii neoamenilor pentru a deveni om. Simplu, chiar mai simplu decat hilară combinaţie între cuvintele satan şi pinochio, pe care o constată toţi.

ExtremeMetalNight: Pe 1 decembrie aţi scos al doilea album “From Beyond”. De unde se poate cumpăra ultimul album şi cum a fost primit de fani?

S: Albumul a fost scos de Diachell-Musik din Polonia, este o casă axat în general pe avantgarde-black metal şi se poate comanda trimiţînd un email la responsabilul lor cu comenzile, respectiv olena.diachell[at]tlen.pl
Comanda se face prin payapal, preţurile sunt ok, puteţi găsi mai multe detalii pe http://www.myspace.com/diachellmusik
Albumul a fost primit foarte bine atît de fani cît şi de presă. Suntem totuşi la începutul promovării lui, vor urma multe alte păreri.

ExtremeMetalNight: Celelalte materiale pe care le-aţi scos s-au vîndut foarte repede. Care e secretul succesului vostru, se datorează cuiva anume?

S: Deşi cu excepţia lui „Vagrant Matter Heritage”, care încă este în stoc, toate materialele sunt sold out, „From Beyond” s-a vîndut cel mai bine de pînă acum, avînd în vedere că este primul material care a fost produs în mai mult de 500 de copii.Nu ştiu dacă este vorba de un succes, dar mă bucură să văd lumea interesată de ce facem. Cred că totul se datorează nebuniei de a investi totul în trupă. Şi aici nu mă refer la bani.

ExtremeMetalNight: Cum este acum cu 3 membri in trupă? Este acesta un progres pentru Satanochio?

S: Suntem 3 de pe la mijlocul lui 2007, aşa că ne-am acomodat de mult impreuna. Suntem ca o familie şi am devenit foarte uniţi în ceea ce priveşte compusul şi cantatul. Da, este un progres, Nimenea este un tobar extraordinar şi a fluidizat mult compoziţiile. Este mult mai greu să cînţi fără tobar, aşa cum făceam acum vreo 3-4 ani.

ExtremeMetalNight: Vă ţineţi  bine ascunsă adevărata identitate.?Totuşi sunt persoane apropiate vouă care cunosc acest secret (imposibil să nu existe).  Cam cîte sunt la număr? Nu vă e frică de o posibilă trădare?
Dezvăluirea ascunsului este preludiul distrugerii lui…

S: Toată lumea are impresia că dacă află cine cîntă in trupa asta devine brusc mai important.Ideea este simplă: pe noi nu ne interesează să ieşim în faţă ca persoane, nu vrem să umbrim cu nimic creaţiile noastre. Pe lînga asta, am ales această imagine pentru că este şi în strînsă legătura cu ideologia trupei.Oamenii nu contează. Contează ce rămane în urma lor. Cei care ne sunt alături ştiu foarte bine lucrul ăsta, şi nu văd nici un motiv pentru care s-ar întîmpla ceva vreodata.Este greu pentru un om crescut cu valorile lumii din ziua de azi să ne înţeleagă, pentru ca noi suntem inversul total al întregii ideologii a societăţii actuale. Mă uit în jur şi-i văd pe totţ trăind cu impresia ca sunt cei mai importanţi şi căvor trăi veşnic. Adică se mint pe ei pînă ajung să treacă în lumea nevăzută şi a doua zi îi uita toţi. Pentru că s-au gandit numai la ei, la faţa lor, la viaţa lor, la confortul lor. Aportul lor în univers este egal cu zero şi se mai trezesc şi morţi într-o bună zi. Ce poate fi mai prejos pentru specia umană? Universul nu inseamnă bani, mall-uri, popcorn, programe tv, haine, fast-food şi cd-uri. Astea sunt doar consumabilele din puşcăria asta împuţită.Universul are nevoie de echilibru, de energie şi sentimente.

ExtremeMetalNight: Felicitări pentru noul videoclip! Cît la sută e imaginaţia lui Costin Chioreanu în acest material şi ce contribuţie aţi adus voi, membrii trupei?

S: Pe partea de creaţie şi concept am lucrat mai mult eu, Costin doar s-a asigurat că totul este ok făcînd regia.Dupa ce am terminat de filmat, rolul sau a devenit important în a compune imaginile respectînd conceptul.
Marius şi Valeriu şi-au făcut treaba foarte bine, filmările din natură făcute de Costin au fost iarăşi foarte expresive şi în final se pare că am ieşit cu un material de excepţie. Este o piesă plină de sentiment pe care mi-am jucat

rolul foarte bine, dat fiind faptul că versurile sunt inspirate din viata mea personală şi viaţa alături de colegii mei de trupă. Am trecut împreună prin nişte momente grele anul trecut, aşa că expresivitatea şi dramatismul nu aveau cum să lipsească.

ExtremeMetalNight: Obscuritate, violentă,  neputinţă, experiment, forţă…toate acestea caracterizează muzica şi clipurile voastre. Din ce se alimentează ele?

S: Lumea banală m-a influenţat mereu. Goliciunea şi primitivismul mă fascineaza şi mă deprimă în acelaşi timp.Pentru o fire creativă este orbil de trăit în lumea asta, energia ta se înnegreşte brusc şi nu ai cum să nu-i dai frîu liber şi să scape efectiv lucrurile de sub control. În acelaşi timp mă fascineaza necunoscutul, întunericul,haosul. Oamenii s-au obişnuit prea mult ăa traiasca intr-un sistem al materialităţii. Oamenii sunt primitivi, indiferent că ştiu sau nu să utilizeze cele mai performante echipamente. Este atîta univers şi energie în jur şi ei se bat pe mancare în ajunul craciunului. Asa că ce-mi ramane de făcut?

ExtremeMetalNight: Pentru o trupă tînără un videoclip inseamna o mai bună promovare şi un sacrificiu material în acelaşi timp. Cum se explică faptul că voi aţi scos neobişnuit de multe (aş zice eu) pînă acum ?

S: Ne place să facem asta. Şi la noi timpul şi viaţa trec altfel.

ExtremeMetalNight: Măştile pe care le purtaţi mă duc cu gîndul la mumiile egiptene; vi le faceţi singuri? Ce reprezinta ele?

S: Da. Măştile vechi sunt făcute toate 3 de Grui Sanger. El le-a conceput pe toate. Halul în care arăt în ultimul videoclip „Lethe” este opera mea. Măstile sunt o oglinda.

ExtremeMetalNight: Acum vă rog să-mi spuneţi trei cuvinte/fraze şi să-mi trimiteţi  trei fotografi/imagini care credeţi că reprezintă cel mai bine trupa!

S: Energie. Materie neagră. Pasiune.

ExtremeMetalNight: Cînd ieşiţi de “dincolo” şi măştile sunt îndepărtate, cine sunteţi în interior şi cu ce vă ocupaţi?

S: Ştii, toată lumea e obsedată să afle cine sunt şi ce fac, dar nu stă nimeni să citească versurile alea nenorocite, care au atîta importanţă pentru noi şi pentru mine mai ales. Probabil că îi interesează să vadă dacă sunt chipeş şi înalt, la a doua întîlnire eventual şi cîţi bani am…nu? Este foarte simplu să fii aproape de persoana aia dacă eşti atent la ce face. Măcar puţin. Nu îmi îndepărtez masca niciodată, pentru că ăla de sub ea sunt mereu, asta simt,
ce scriu în versurile alea şi ce cînt în piesele alea nenorocite reprezintă ceea ce cred şi ceea ce sunt. Ala sunt, şi dacă cineva se intreabă cum de ne miscăm aşa de repede este pentru că sunt dependent de ceea ce fac. Asta este pe interiorul nostru. Ce se aude şi se poate citi.
Lucrurile în general nu sunt ceea ce par a fi, sau mai bine spus nu sunt mereu atît de „goale” sau „pline” pe cît sistemul nostru de ierarhizare rămas ancorat în primitivism ne lasă să le clasificăm. Cu ce mă ocup? Visez.

ExtremeMetalNight: Multumesc pentru interviul acordat! La cît mai multe materiale de valoare şi să nu ne dezamăgiţi!

S: Mulţumesc şi eu pentru atenţie.

Postat de Dioneea



9 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 24, 2009 13:25

    io cred ca satanochio este balaurul de la trooper

  2. Ianuarie 24, 2009 14:11

    Ideea interviului nu era de a descoperi identitatea membrilor trupei, ci de a scoate in evidenta partea spirituala a lor…. probabil sunt obisnuiti sa fie intrebati doar „cine sunteti?”…;))

  3. Ianuarie 25, 2009 01:08

    cine este „balaurul de la trooper” ?

  4. Ianuarie 25, 2009 02:25

    h,
    Aurelian Dinca aka Balaurul este chitarist la trupa TROOPER!
    deathman

  5. Ianuarie 25, 2009 11:48

    haha, sigur balaurul

    Mai eu as vrea sa vad versurile postate undeva, ca am digipackul si ala nu contine versuri.

  6. Ianuarie 25, 2009 14:03

    AlexTG – asculta cu atentie si poti intelege versurile din muzica…dar ma voi interesa si te voi anunta daca se gasesc undeva

  7. Ana permalink
    Noiembrie 20, 2009 00:25

    vedeti ca au un interviu foarte interesant si in Europe’s Times and Unknown Waters http://www.waterytimes.com plus foarte multe materiale inedite despre ei. Tot ce e de citit acolo completeaza, zic eu, foarte bine informatiile oferite mai sus. Chiar merita sa intrati…

  8. Noiembrie 20, 2009 11:10

    Ana – Multumesc pentru recomandare ! Te mai asteptam pe aici !

  9. Octombrie 20, 2012 14:13

    Da…Satanochio e una din trupele noastre preferate:)

Lasă un răspuns

