Recenzie concert Rezident EX @ Folk You, Vama Veche

August 11, 2012

Ultima seară a festivalului Folk You ediţia 2012 a avut loc în seara de duminică, 5 august, în Vama Veche. Plaja din renumita staţiune a rebeliunii a fost umplută de fanii de vârste variate dedicaţi genului rock, fiind prezenţi atât tinerii cât şi cei mai în vârstă ce doreau să-i revadă pe maeştrii ce au scris o parte importantă din istoria rock-ului românesc acum mai bine de 10 ani.  Înainte de supergrupul timişorean Rezident EX (ză main event), pe scenă au urcat Viţa de Vie (concert în varianta acustică), Sarmalele Reci şi Vunk. Artiştii au oferit publicului o muzică bună, însă o mare parte a audienţei a preferat să bea o bere la nivelul nisipului, păstrând energia pentru ceea ce a urmat.

Rezident EX este un supergrup format  anul acesta din muzicieni români şi străini veniţi din toată Europa (şi nu numai), o trupă care respiră aerul şi istoria rock-ului timişorean. Experienţa anilor de muzică şi a locurilor unde trăiesc artiştii influenţează puternic trupa: Adrian Popescu (chitară, absolvent S.A.E. Paris), Christian Podratzky (bass, Berlin), Florin Cvasa (tobe, Timişoara), Tibi Göjdö (clape, Budapesta), Ovidiu Ioncu “Kempes” (voce, Brisbane-Australia), Tavi Iepan (chitară, Hamburg). Acestora li se adaugă chitaristul german Matthias Lange, pe care prietenia cu Tavi Iepan l-a convins să vină să cânte în Romania.

Era de mult trecut de miezul nopţii însă plaja din Vama Veche părea mai plină ca niciodată. Toţi oamenii se ridicaseră în picioare, chiar şi cei puţin prea turmentaţi de aburii nelipsiţi ai alcoolului. Mulţimea a început să strige repetitiv “Kempes”, numele marelui solist ex-Cargo (din anii ’88-’03), încă dinainte ca probele de sunet să înceapă. Publicul a aplaudat frenetic intrarea pe scenă a lui Kempes, după un hiat lung de 9 ani şi jumătate. Repertoriul a conţinut atât piese de pe primul album Cargo, cât şi piese compuse recent, ce au fost în totalitate pe gustul numerosului public.  Maeştrii au deschis concertul cu o veche compoziţie din perioada de început a trupei Cargo -“Buletin De Ştiri”. Cei prezenţi au mai auzit live şi binecunoscutele “Povestiri Din Gară” şi “Brigadierii”. Piesele nou compuse, “Catedrala Sufletului”,  “Iarna”“Oglinda”, “Inchis Pe Caz De Boală” şi “Roy Black Sabbath” au convins publicul în legatură cu experienţa şi talentul muzicienilor, făcându-le şi o părere despre viitorul trupei. Chitaristul Matthias s-a remarcat prin solo-ul său dinaintea piesei “Roy Black Sabbath”, dar şi prin abilitatea sa de a comunica cu publicul.

Fanii au aplaudat după fiecare piesă, iar numele solistului a răsunat cel mai probabil până în Mangalia.  Abia de la jumătatea concertului, aceştia au început să strige “Re-zi-dent!”,  făcând pe plac trupei, după cum le-a mărturisit Kempes unora dintre ei pe plajă: “Trebuie ca mulţimea să se obişnuiască să strige “Rezident!”; nu există un membru mai important decât altul”. După concert au fost auzite doar cuvinte de laudă din partea celor care s-au aflat în mulţime, iar membrii formaţiei au stat până aproape în zori pentru a semna posterele şi a face poze cu fanii.

În concluzie, trupa Rezident EX a demonstrat că este o viitoare forţă a rock-ului în România, iar Kempes nu a dezamăgit deloc, vocea lui sunând impresionant de bine după atâţia ani de pauză. Fanii bucureşteni îi vor putea auzi live la Arenele Romane în ziua de vineri, 21 septembrie, iar celelalte oraşe din ţară aşteaptă cu nerăbdare trupa deja mult iubită.

Puteţi citi un interviu recent cu Kempes, oferit pentru JR AICI.

Reporter: Cristian Ola