Recenzie concert Alternosfera @ Flying Circus Pub

Octombrie 14, 2012

Ajuns în Cluj de puțin timp, nu a durat mult până să am ocazia de a ajunge la un concert semnificativ. Cu ocazia turneului de promovare al albumului “Virgula”, băieții de la Alternosfera au trecut vineri seara și prin capitala Ardealului, oferind un recital în Flying Circus Pub.

La ora 22:00, localul a început să se umple, iar peste încă o jumătate de oră era necesar să stau la coadă pentru a pune mana pe o bere. Deși trupa a urcat pe scenă dupa ora 23:00 (fără a avea pe nimeni în deschidere), sutele de persoane prezente s-au arătat foarte entuziasmate și au umplut pub-ul cu mult timp înaintea începerii concertului.

Istoria Alternosferei începe în 1998, în Chișinău, dovedindu-se în timp a fi unul din prea puținele proiecte din Moldova post-sovietică ce și-a dobândit renumele atât în Republică, cât și în România. Membrii actuali ai formației sunt Marcel (voce), Marin (chitară), Sergiu (chitară), Vicosh (bass) și Anatolie (tobe), doar primii doi fiind membrii fondatori. Începând cu albumul “Orașul 511”, stilul muzical al trupei devine inconfundabil, iar fanii nu intârzie să apără în toate colțurile celor două țări (și nu numai).

Așteptarea ia sfârșit când de pe scenă se aude “Ne Unește, Ne Desparte”, iar băieții veniți de peste Prut sunt primiți cu ropote de aplauze, așa cum deja s-au obișnuit. Peste tot în jurul meu erau fredonate versurile cântate de Marcel, energia acestuia fiind transmisă atât cunoscătorilor, cât și necunoscătorilor genului. Din compozițiile interpretate țin să enumăr “Muta”, “Wamintirile”, “Visător Cu Plumb În Ochi”, “Ploile Nu Vin”, “Flori De Mai” , “Vreau Să-mi Dai” și  “511”… așadar, cam tot ce au vrut să audă și să simtă cei prezenți. Bineînțeles, trupa s-a întors pentru un bis cerut de vocile și aplauzele întregii audiențe.

Prin urmare, concertul a fost unul foarte reușit, iar lumea venită să se simtă bine și-a atins în totalitate țelul. Singurul moment neplăcut a fost după terminarea concertului, când lumea se îmbulzea spre ieșire provocând un ambuteiaj. Să nu uităm nici de garderoba la care trebuia să aștepți și să te împingi precum la pupatul de moaște pentru a-ți recupera geaca. Eh…momente inevitabile pentru un pub ce susține evenimente cu rezonanță. În ceea ce privește Alternosfera, nu putem decât să îi urăm succes și să sperăm că aceasta “să ne cheme și să ne îndrume” spre cât mai multe concerte, cel puțin la fel de reușite.

Text : Cristian Ola