Cronica Marduk si Immolation in Fabrica

Octombrie 1, 2012

Am ajuns asadar la concertul Marduk in turul lor de lansare al celui de-al 12-lea album impreuna cu Immolation si inca 3 trupe de deschidere(Heaving Earth,Forsaken World si Noctem). Locatia: Fabrica Club. Locul arata binisor, vechea fabrica (de ciorapi) se imbina cu barul si ceva vopsea noua intr-un fel destul de misto. Problema e spatiul cam limitat pentru un concert de genul, adica incercarea de a inghesuii niste legende ale muzici black intr-un local atat de mic mi se pare amuzanta si trista in acelasi timp. Desigur nu a inceput bine toata treaba ca deja nu mai aveai loc sa scapi o bere, biletele s-au vandut pana la ultimul si au ramas ceva oameni nemultumiti la intrare veniti de prin alte orase si trimisi inapoi pe motiv ca nu mai e loc. Dar avand in vedere ca fabrica poate sa tina maxim 900 de oameni era de asteptat. Ar mai fi si ventilatia proasta care i-a trimis pe multi pe scarile de la intrare pentru o gura de aer si faptul ca noi am fost lasati la mila bunului simt al publicului de a ne lasa mai in fata sa facem cateva poze… si ce face un om inalt ca bradu si beat ca ciorba de fasole cand vede pe cineva cu o camera foto in mana? Exact! o sa dea din toate membrele inutile in incercarea disperata de a-si pozitiona spatele exact in fata ta, nu care cumva sa ii pozezi legenda si sa ii furi sufletul.

Acum sa trecem la partea buna a concertului. Din cele trei trupe de deschidere mai mici mi-a placut in special Forsaken World. Baietii vin din Franta si canta un black metal melodic foarte placut, eu unul sunt de parere ca ar putea exersa un pic la capitolul imagine cum au facut cei de la Noctem, dar merge. Ca veni vorba, oamenii aia de la Noctem au facut ceva spectacol, imbracati ca la carte si cu corpse paint, la un moment dat vocalul a luat un pahar de vopsea rosie pe care a baut-o si dupaia a scuipat-o in public in acelasi timp cu paharul care m-a nimerit in cap ca sa ricoseze si sa aterizeze cativa metri mai incolo. Trecand peste asta, partea de sunet a fost marfa.

Immolation. Nu cred ca exista metalist sa nu stie de ei si multi chiar au venit doar pentru ei ca sa se tireze imediat dupa  ce au cantat. A fost pletuiala si ragnete din public,  crowd-surfing, aer din ce in ce mai putin bogat in oxigen pe scurt atmosfera s-a incins, la fix ca sa ii primesca cum trebuie pe Marduk.

Cat despre Marduk a inceput cu anuntarea fericita a esecului fanaticilor de pe Dreapta care sperau sa opreasca venirea Satanei in Bucuresti. Nici unul nu si-a mai aratat fata intr-un final, din fericire pentru ei, altfel cred ca s-ar fi lasat si cu ceva ritualuri de sacrificiu. S-au audunat fani vechi care isi amintesc de perioada in care Marduk canta death, dar si fani noi, atat de noi ca nu aveau voie sa bea bere (cel putin nu oficial). Varsta oricum nu impiedica pe nimeni sa faca pogo, ceea ce s-a si intamplat din plin, nici sa sculte muzica preferata.

Autori: Alexandru Berechet & Andrei Radulescu