Recenzie concert Sto’s Acoustic Project + Pillfed’s Annual Reunion @ RYMA

Iulie 22, 2012

Reuniunea tinerei trupe alba-iuliene Pillfed, după un hiat de un an, a readus rock-ul între zidurile Cetăţii Alba Carolina sâmbătă seara. Asociaţia RYMA, unul din prea puţinele locuri cu potenţialul desfăşurării în armonie a unui astfel de eveniment în Alba Iulia, a fost gazdă pentru amatorii genului. Aceştia s-au prezentat în număr respectabil, vârstele fiind variate (predominând însă, tineretul). Proba de sunet a fost riguros îndeplinită încă din timp, aşadar întârzierea a fost nesemnificativă.

În deschidere, am avut un alt proiect iniţiat de Adrian Stoicescu, chitaristul Pillfed, numit Sto’s Acoustic Project. Proiectul îi are ca protagonişti pe Sto (chitară, voce), Răzvan (ukulele), Baciu (bass) şi Manase (percuţie). Tinerii artişti au creat o atmosferă placută, relaxantă, generată de muzicalitatea pieselor proprii şi diverselor cover-uri reuşite.

Au intrat apoi pe scenă Pillfed, trupa formată de acelaşi Sto (chitară), împreună cu Messa (bass), Allen (tobe) şi Alex Lasc (voce). Formaţia s-a remarcat pe scena metal-ului românesc încă din 2010, an în care s-a calificat în finala naţională a concursului W:O:A Metal Battle. Concertul a fost deschis cu piesele “Break”, “Words Can Kill” şi “Fate”, iar publicul a întâmpinat energic trupa. Încă de la primele acorduri s-a prevăzut o prestaţie cel puţin la fel de bună ca cele precedente, fiind vizibil clar că publicul a aşteptat să asculte live, după mai bine de un an, piesele de pe unicul album semnat Pillfed, „Razor In The Pill” (2010).  Artiştii au îmbiat mulţimea la dinamism prin piesa “Moshpit”, răspunsul fiind pe măsură: evenimentul nu a dus lipsă de pogo. Riffurile specifice metal-ului modern au răsunat prin piesele imediat următoare: “Roadkill”, “Fallen” şi “Restless”. Influenţa lui Corey Taylor (Slipknot) îşi pune vizibil amprenta pe stilul abordat de vocal în piesa “The Clock”, al cărui videoclip poate fi vizionat online. Ultima piesă interpretată, “The More I Carry”, a fost acompaniată de un reuşit “dans” marca Slipknot din partea publicului (bineînţeles, la cererea vocalului). Publicul a cerut bis, membrii trupei au aprobat, atmosfera de metal continuând într-o manieră pozitivă până la finalizarea acestuia.

În concluzie, Pillfed’s ’Unholy’ Reunion s-a dovedit a fi un eveniment de succes atât pentru trupă, cât şi pentru publicul neaşteptat de numeros. În cadrul acestei prestaţii a fost de remarcat evoluţia vocii, aceasta sunând “de două ori mai bine decât pe albumul de studio”, după cum susţine chitaristul grupului. După încheierea concertului am avut parte de o binevenită rockotecă (ritmurile fiind alese tot de Sto), care a continuat să întreţină atmosfera cel mai probabil până în zori.

Reporter:  Cristian Ola

DACA TI-A PLACUT ARTICOLUL LIKE LA PAGINA JURNAL ROCK