Skip to content

Interviu cu Marius Constantin Sabie (ex Renegatii)

Februarie 20, 2012

1.) Salutare! Pentru inceput, te rog sa-ti faci o mica autoprezentare pentru cititorii JURNAL ROCK.

Salut. Ma numesc Marius Constantin Sabie, nascut in Botosani unde am studiat Scoala de muzica la violoncel si pe tot parcursul scolii am cantat in orchestra simfonica a scolii, dupa care mi-am continuat studiile in contabilitate si am inceput sa studiez chitara incepand incetul cu incetul a iubi rockul. Am inceput mai intii a canta intr-o formatie de muzica gothic formata de Siia George , Bogdan Ota si Catalin Dascalu cei care m-au initiat in lumea muzicii rock. Ulterior, impreuna cu Siia George , Sorin Petrila si Nutu Vizitiu am infiintat trupa Renegatii. Am compus prima mea piesa ¨Vreau un rest al vietii¨ cu care m-am lansat. Am fost ajutat la textul piesei de catre Dana Sovan, cea cu care am scris marea majoritate a textelor pieselor. Muzica trupei Renegatii a fost compusa de mine. Am inceput sa cantam la balurile liceelor din Botosani  avand un stil de muzica rock alternativ, am avut priza la public, iar cu lansarea melodiei „Eu vreau sa plec” am inceput adevarata cariera muzicala cu multe concerte, festivaluri alaturi de formatii mari si cunoscute.


2.) Ce a insemnat perioada Renegatii pentru tine?

Perioada Renegatii a insemnat visul implinit, au fost 5 ani de bucurie, realizari si impliniri. Sincer nu am cuvinte sa-mi exprim parerea. Cea mai fericita zi a fost cand am cantat in fata a 10 mii de spectatori in Bucuresti la Sala Polivalenta si am reusit sa ridicam sala in picioare, cum se zice. In concluzie Renegatii e viata mea pentru ca e muzica mea, sunt trairile mele si totul ca sa zic.

3.) Ce parere ai despre latura mai agresiva a muzicii rock/metal ?

Latura agresiva din muzicia rock imi place mult. In general ascult toate stilurile rock si ma adaptez in functie de curentul rock care apare, dar niciodata nu voi uita de unde a inceput rockul. Tot ce inseamna rock si suna bine este binevenit urechilor mele.

4.) Ce ii lipseste cel mai mult unui artist roman ?

Unui artist roman in zilele de azi si chiar cand am cantat eu, ii lipseste sprijinul financiar, ajutorul caselor de discuri etc. Trupa Renegatii a incetat practic din acest motiv. Toti am luat-o pe alte cai pentru a incerca sa ne castigam existenta .Toti in afara de mine, au reusit cu sacrificii mari sa-si faca un nume in muzica: George Siia (Mandinga, Omul Cu Sobolani, Sport Sangeros, Moonlight Breakfast, s.a.m.d); Sorin Petrila (A. G.  Weinberger) . Ca artist este foarte greu din experienta mea, pentru ca romanul de rand nu stie altceva decat muzica de jos, mizeria muzicala maneaua si ca sa te ridici cu Rock e dificil (parerea mea, poate gresesc). Cred ca vor dura 20 de ani ca sa ajungem sa apreciem adevarata valoare a artistului roman. Dupa incetarea activitatii trupei Renegatii, am plecat in Spania ca orice roman sa incerce sa-si castige un trai mai bun.

5.) Ai vreun proiect muzical de cand te-ai stabilit in Spania?

Am 10 ani de cand sunt aici si totul e OK. Mi-am implit multe visuri cumparandu-mi chitarele vietii mele, amplificatoare si toate alea. Am inceput sa studiez flamenco (stil popular spaniol), iau lectii de chitara, am cantat la cateva activitati neinsemnate din regiunea unde locuiesc si am inceput sa lucrez la un viitor album. Deocamdata pun bazele muzicii, incerc sa-mi caut un textier si sper ca in 2014 sa intru in studio pentru  inregistrari. Toti din trupa Renegatii tinem legatura, chiar daca fiecare e impartit prin lume, colaboram cu diferite idei despre piesele care vor fi pe album, punem bazele si cand ne hotaram intram in studio. Ce pot sa va zic este faptul ca muzica o sa aiba un pic de  influenta rock latin.

6.) Ce mai stii despre miscarea rock din Botosani si din tara?

Despre miscarea rock din tara si din Botosani stiu doar din ce postati voi pe Faceboock si imi place mult acest site, avand posibilitatea de a fi la curent cu tot ce se misca in Romania…

7.) Crezi ca vor mai aparea trupe de rock romanesc care vor mai avea ceva de spus ?

In Romania vor aparea trupe rock tot timpul, numai ca nu vor fie ajutate de catre casele de discuri si asta omoara rockul in Romania dar si mass-media care e la pamant. Eu am cunoscut muzicieni romani de valoare, toti in strainatate, de ce? Trebuie o revolutie in muzica  pentru a salva muzica romaneasca de calitate.

8.) Ce planuri ai pentru viitor ?

Pe viitor as vrea sa-mi reiau activitatea muzicala, lucrez la asta, numai ca mai dureaza putin din cauza crizei mondiale care afecteaza toate visurile artistilor.

9.) Iti multumesc pentru timpul acordat si in final te rog sa le transmiteti ceva cititorilor Jurnal Rock.

Un mesaj pentru cititori: Luptati pentru rockul romanesc!

Autor: Mihai Venedict

No comments yet

Lasă un răspuns

