Skip to content

Concert GORGOROTH, VADER, VALKYRJA, EUFOBIA, 01 Decembrie 2011, Euphoria Music Hall Cluj-Napoca

Ianuarie 8, 2012

1 Decembrie a fost zi de sărbătoare pentru (metaliştii) români. Au preferat să nu meargă la Alba, ci să se indrepte 100 de kilometri mai la nord, pe malurile Somesului Mic, pentru a celebra o mare u(r)nire metalică. Ne-am u(r)nit cu toţii: ardeleni, bănăţeni, moldoveni, munteni, presupun că şi olteni şi dobrogeni, sub 3 egide: HATEWORK, ASOCIAŢIA CULTURALĂ “MANIFEST” şi “UNDER THE SIGN OF HELL TOUR”. Profitând de week-end-ul prelungit, dar şi de killer package-ul pe care turneul l-a adus în prim-plan, peste 300 de metalişti au călcat pragul Euphoria Music Hall, în ceea ce avea să constituie unul dintre cele mai reuşite evenimente la care am asistat vreodată. Spun asta pentru că nu sunt încă suficient de dese evenimentele la care organizarea să fie fără cusur, sunetul – asemenea, publicul – numeros şi la înălţime, iar trupeţii – mereu cu un zâmbet larg pe faţă.

Prima trupă a serii a fost Eufobia. Bulgarii nu mai constituie o necunoscută pentru publicul român, aceştia susţinând deja nenumarate concerte la noi în ţară, în special în partea de sud a ţării. Dacă nu mă înşeală memoria, este pentru a 3-a oara când Niki (voce), Ivan (chitară), Steff (chitară bas, voce) şi Blago (tobe, voce) vin în Cluj-Napoca; în ceea ce mă priveşte, prezentul concert mi-a prilejuit prima mea întâlnire cu ei. Ascultându-le muzica, îţi dai seama că numele trupei nu este deloc întâmplător ales. Versurile lor vorbesc întocmai despre teama de bine, Eufobia însemnând, în limba greacă, întocmai acest lucru. După multiple modificări de line-up, trupa şi-a cristalizat o formulă care, după un prim contact, pot să afirm că o defineşte cum nu se poate mai bine. Cred că nu i-a fost nimănui greu să observe faptul că toţi cei 4 se simt în largul lor pe scenă şi fac întocmai ceea ce le place, în comun, dar şi ceea ce simte fiecare. La Cluj-Napoca, neavând la dispoziţie decât 30 de minute, au cântat piesele Frog, Cruel Child, Maligna, Hater, Lust şi Liquid Of Creation. Bulgarii s-au achitat mai mult decât surprinzător de bine de sarcina de a-i dezmorţi pe cei prezenţi – prea puţini, însă, pentru debutul unei seri incendiare!

Playlist EUFOBIA:

Frog
Cruel Child
Maligna
Hater
Lust
Liquid Of Creation

Pentru mai multe detalii privind activitatea trupei Eufobia, vă invit să accesaţi:

http://www.myspace.com/eufobiacarnage si http://www.eufobia.com

Filmare EUFOBIA, 01 Decembrie 2011, Euphoria Music Hall Cluj-Napoca:

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Faţă de cea de-a doua trupă a serii, Valkyrja, aveam o sumedenie de curiozităţi. De când am dat peste primul full-length al suedezilor, The Invocation Of Demise, acum 3 ani (deşi materialul a fost lansat cu un an mai devreme), mi-am pus în gând să-i şi văd pe A.L. (voce), S.W. (chitară), V.P. (chitară bas) şi pe J. Wallgren (tobe). Recunosc că nu-mi făcusem prea mari speranţe pentru a-i vedea pe teritoriu românesc, cu atât mai puţin în Cluj-Napoca, însa iată că Massive Music şi Hatework mi-au arătat că se poate. Au fost 45 de minute fulminante, cu un black metal închegat, fără cusur, care a prins bine şi la publicul devenit ceva mai numeros, faţă de Eufobia. Au dat-o la gioale începând cu Oceans To Dust, prima piesă de pe recent lansatul album de studio Contamination. Playlist-ul mi s-a parut inspirat ales, întrucât a combinat piese de pe The Invocation Of Demise (cum ar fi: Frostland, The Vigil sau Twilight Revelation) cu piese cuprinse pe Contamination (Oceans To Dust, Catharsis, Ambience Of The Dead, Welcoming Worms sau The Womb Of Disease). Din nou – o alegere mai mult decât inspirată faţă de ceea ce avea să urmeze.

Playlist VALKYRJA:

Oceans To Dust
Frostland
Catharsis
The Vigil
Ambience Of The Dead
Welcoming Worms
The Womb Of Disease
Twilight Revelation

Pentru mai multe detalii privind activitatea trupei Valkyrja, vă invit să accesaţi:

http://www.myspace.com/valkyrjaswe

Filmări VALKYRJA, 01 Decembrie 2011, Euphoria Music Hall Cluj-Napoca:

Oceans To Dust:

Catharsis + The Vigil + Ambience Of The Dead:

Welcoming Worms + The Whomb Of Disease + Twilight Revelations:

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Pe polonezii de la Vader aveam să îi văd pentru a 4-a oară. Greu mi-a fost să îmi revin din feeria visului, transformat subit în realitate, de a-i vedea pe aceşti veritabili “tătici” ai death metal-ului pentru a 3-a oară în Cluj-Napoca. Vader este mai mult decât o trupă etalon în materie de metal extrem – este şi un exemplu de longevitate şi coerenţă, atât în ceea ce priveşte exprimarea muzicală, cât şi cea lirică, dezvoltată, în special, pe meterezele istorice ale celui de-al Doilea Război Mondial. Însuşi cel mai recent material discografic al polonezilor – Welcome To The Morbid Reich (2011) – indubitabil o continuare firească a demo-ului din 1990 Morbid Reich – reflectă ad literam concepţiile vocalului Piotr Pawel Wiwczarek legate de dramatismul poporului polonez pe timpul celui de-al Doilea Război. Revenind în plan muzical, este uluitor cum această trupă, trecând peste multiplele schimbări de componenţă, a reuşit să îşi păstreze un sound unic, recognoscibil fără dificultate pentru cunoscători. Cu fiecare dată când o văd, această trupă reuşeşte să mă surprindă cu ceva nou şi să mă apropie şi mai mult. Fără a discredita celelalte trupe prezente pe afişul serii, pentru mine cei de la Vader au fost adevăraţii headlineri, deşi şi faţă de Gorgoroth nutream o curiozitate care cu siguranţă ar fi fost mult mai mare dacă pe scenă ar fi urcat Gaahl şi King Ov Hell.
Cum mentionasem adineaori, atât Vader, cât şi Gorgoroth, au poposit la Cluj-Napoca în promovarea celor mai recente materiale discografice, datate, în ambele cazuri, 2011. În prima parte a concertului Vader, Piotr Pawel Wiwczarek (alias Peter) (voce, chitară), Marek Pająk (alias Spider) (chitară), Tomasz Halicki (alias Hal) (chitară bas) şi James Stewart (tobe) au ales să promoveze piese de pe acest nou material, cum ar fi Return To The Morbid Reich, I Am Who Feasts Upon Your Soul, Come And See My Sacrifice, Black Velvet And Skulls Of Steel sau Decapitated Saints, dar, pe parcurs, ne-au fost oferite şi piese de pe Necropolis (2009) (cum ar fi Devilizer sau Never Say My Name), Impressions In Blood (2006) (cum ar fi Helleluyah! God Is Dead), Litany (2000) (cum ar fi Cold Demons sau Wings), Black To The Blind (1997) (cum ar fi Carnal), De Profundis (1995) (cum ar fi Sothis), Sothis EP (1994) (cum ar fi The Wrath), Kingdom EP (1998) (cum ar fi piesa self-titled) sau XXV (2008 – aniversarea de 25 de ani a trupei, care deasemenea a trecut prin Cluj-Napoca şi Bucureşti) (cum ar fi Silent Empire). După aproximativ 60 de minute, cei 4 Vaderi au părăsit scena, însă rugaminţii publicului de a reveni pentru a interpreta încă o piesa nu i-au putut rezista, încântându-ne cu încă un colaj devenit deja emblemă pentru finalurile concertelor lor: This Is The War + Lead Us!. Mult prea devreme pentru majoritatea celora prezenţi, concertul Vader avea să ia sfârşit – nu însă şi seara, pentru că pe scenă aveau să urce controversaţii blackeri norvegieni de la Gorgoroth, aflaţi în premieră pe tărâm românesc!

Playlist VADER:

Return To The Morbid Reich
Sothis
Devilizer
Never Say My Name
Come And See My Sacrifice
Black Velvet And Skulls Of Steel
Wings
Carnal
I Am Who Feasts Upon Your Soul
The Wrath
Decapitated Saints
Kingdom
Silent Empire
Cold Demons
Helleluyah! God Is Dead
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

This Is The War
Lead Us!

Pentru mai multe detalii privind activitatea trupei Vader, vă invit să accesaţi:

http://vader.pl şi http://www.myspace.com/vader

Filmări VADER, 01 Decembrie 2011, Euphoria Music Hall Cluj-Napoca:

Return To The Morbid Reich + Sothis + Devilizer:

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Am fost atenţionat de mai mulţi dintre cei care au văzut recent Gorgoroth că, cu cât mai multe idei despre prestaţiile lui Gaahl îşi vor face loc în mintea mea, cu atât mai dezamăgit voi rămâne de prestaţia lui Pest. Încă din primele momente ale concertului, pentru toţi cei prezenţi a fost remarcabilă diferenţa dintre modul de manifestare al trupei înainte şi după 2008, an care a marcat despărţirea trupei de controversatul său ex-vocal Gaahl. Deşi acesta a activat abia din 1998 în Gorgoroth, iar trupa luase fiinţă în 1992, mai nimeni nu l-a considerat nicicând pe Infernus ca fiind frontman-ul trupei, deşi acesta a fost cel care a înfiinţat trupa, activând şi în prezent în ea. Influenţa lui Gaahl a fost covârşitoare, sub toate aspectele, limitându-mă doar la a reliefa două aspecte: apogeul grupului a fost indiscutabil atins în decada ’98-’08, iar concepţiile sale legate de religie au fost parte a identităţii trupei doar în perioada în care acesta a activat în ea. În prezent, Gorgoroth este o trupă care încearcă să compenseze absenţa celuia care a ridicat-o, dar care nu îşi găseşte identitatea post-Gaahl. Trupa pare să nu aibă orizont şi să nici nu tindă să şi-l găsească. Iar, gândindu-mă la sorgintea numelui trupei – celebrul personaj al lui J. R. Tolkien – îmi ridic multe semne de întrebare cu privire la veridicitatea identităţii acestui grup chiar şi înainte de anul 2008.
În faţa unui public mai mult decât energic, hiper-activ în primele rânduri şi hiper-atent în următoarele, Gorgoroth s-a prezentat în formula: Pest (voce), Infernus (chitară – membru fondator), Tormentor (chitară), Bøddel (chitară bas) şi Tomas Asklund (tobe). Impresia pe care Pest mi-a lăsat-o este aceea că încearcă să-şi croiască o identitate proprie din cenuşa celeia a lui Gaahl. Probabil că însăşi relansarea, in 2011, a celui de-al treilea material full-length al grupului (Under The Sign Of Hell, 1997), vine să sprijine afirmaţia potrivit căreia Gorgoroth încearcă să se reclădească pe spinarea anilor de glorie. Prin urmare, singura mea curiozitate era de ordin muzical, întrucât eram pus în gardă asupra faptului că spectacolele Gorgoroth nu mai sunt ceea ce ştiam. Sub acest aspect, trupa n-aş spune neapărat că a sunat rău, însă aş fi afirmat mai cu convingere acest lucru dacă nu era vorba despre o trupă care îşi croise un alt back-up.
Pentru cele 75 de minute ale concertului, norvegienii au alcătuit un setlist axat, în principal, pe ultimele două full-length-uri, anume Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt (2009) şi Under The Sign Of Hell 2011. Din acesta, nu au lipsit piese cum ar fi: Bergtrollets Hevn, Aneuthanasia, Prayer, Katharinas Bortgang, Revelation Of Doom, Forces Of Satan Storms, The Rite Of Infernal Invocation, Ødeleggelse Of Undergang, Blood Stains The Circle, Satan-Prometheus, Destroyer, Incipit Satan, Krig sau Profetens Åpenbaring, seara încheindu-se, în apogeu, după miezul nopţii, cu Unchain My Heart.

Playlist GORGOROTH:

Bergtrollets Hevn
Aneuthanasia
Prayer
Katharinas Bortgang
Revelation Of Doom
Forces Of Satan Storms
The Rite Of Infernal Invocation
Ødeleggelse Of Undergang
Blood Stains The Circle
Satan-Prometheus
Destroyer
Incipit Satan
Krig
Profetens Åpenbaring
Unchain My Heart

Pentru mai multe detalii privind activitatea trupei Gorgoroth, vă invit să accesaţi:
http://gorgoroth.info şi http://myspace.com/gorgoroth

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Tudor Bolgar

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: