Cronica UP TO ELEVEN si LUNA AMARA – Club Fabrica

Octombrie 19, 2011

Usor remodelat parca de la ultima mea vizita, Club Fabrica s-a transformat Sambata 15 Octombrie intr-un refugiu cultural: muzica buna, versuri cu potential ofensiv, “Playlist” original si alte “pariuri literare”.

Daca atitudinea ar putea fi reglata prin “Volum”, atunci in cazul UP TO ELEVEN ar fi fara indoiala la maxim! Cu o energie dozata pe fiecare melodie si modelata dupa fiecare ritm, Lax (voce), Liviu (bass), Leo (chitara) si Bobo (tobe) s-au manifestat dezinvolt, natural, atat din punct de vedere scenic cat si tehnic.

Cu exceptia a doua coveruri inspirate si bine executate “Killing In The Name” (Rage Against The Machine) si “Outside” (Staind), restul pieselor au fost compozitii proprii, bine individualizate: “Undone”, “Otrava”, “Tu”, “Visez”, “One Cent”, “Runaway”,  “Beaten At My Own Game” si un evident “manifest” de final prin“PLM” o adaptare dupa „Bombtrack” (RATM).

Pe cei de la LUNA AMARA  i-am prins anul acesta de 3 ori. Si de fiecare data au reusit sa ma surprinda printr-o chestie noua, care poate nu este nici cea mai potrivita apreciere si nici un termen ce poate fi atribuit unei rock. Adaptabilitate. Dar toate concertele la care am participat au fost sustinute in locatii complet diferite ca spatiu, sonorizare, acustica, capacitate si orientare muzicala a fanilor. De la Festivalul de la Gurasada, la Arenele impartite cu cei de la „Deftones” pana in club Fabrica, au afisat o expansivitate scenica si o constienta muzicala uniforma.

Setlistul, in val, extrem de “colorat” atat ca stari cat si ca mesaje a pornit in forta cu prima piesa de pe cel mai recent album “Pietre In Alb”: “In Gol”, “Bathtub Glory”, “Cand Totul a Murit Tacut”, “In Cercuri”, “Monkey Retail”, „Doar Gandul”, Gri Dorian”, “Oras”, “Intunecare”, “Glow”, “Albastru”, “Rosu Aprins”, “Ciudat”, “Pietre In Alb”, “In Tine Tu”, “Oameni Noi” si final orientat spre cei ce sunt contra “sarpelui urban”, piesa “Dizident”.

Concert mult prea scurt! Un “bis” ce si-a schimbat prefixul intr-un “tri-“ mult asteptat si muncit de cei de la LUNA AMARA, perceptii sinestezice si metonimii, texte si stari la un alt nivel, tehnica instrumentala “de detaliu”, public variat si receptiv, comunicativitate in cazul ambelor trupe, “spirit” si diversitate muzicala maxima, sau UP TO ELEVEN.

Cristina SOCACIU