Sări la conţinut

Cronica Limp Bizkit – Gold Cobra

august 18, 2011

Noul album “Gold Cobra”  incanta multi fani si ii dezamageste in acelasi timp pe altii .. totusi, vanzarile record ne conving pe toti ca revenirea pe scena a celor de la Limp Bizkit a fost mult asteptata si ca renumele unei trupe de calitate are mereu un ecou puternic. Per ansamblu albumul pastreaza esenta din Chocolate Strafish And The Hot Dog Flavored Water in ceea ce priveste conceptul, dar sa vedem mai concret in ce consta revenirea Limp Bizkit si in ce mod comunica fiecare piesa in parte.

Introbra este un intro echivalent unui semnal de alarma asupra revenirii trupei,  mult mai intunecat decat cele din “Significant Other” si “Chocolate Strafish And The Hot Dog Flavored Water”, apropiat de stilul introductiv Slipknot. Bring It Back ne initiaza intr-un mod electric in lumea plina de furie a versurilor lui Durst, invaluita de un aer de club si riff-uri stridente. Din ce in ce mai putin sentimentali si mult mai gravi in tonalitate, membrii fac Bring It Back sa sune fara indoiala a Limp Bizkit.

Gold Cobra, piesa ce da titlu albumului, cat si Why Try se remarca prin ironie, violenta si in definitiv compatibilitate cu sistemul stereo al unei masini (fapt afirmat si de videoclipul de care beneficiaza Gold Cobra).

Energia din Shark Attack este inepuizabila si cu siguranta va fi apreciata de toti soldatii ‘old school’. Versurile de inceput „Another one of those days / Feeling like a shovel / With a lot of sh*t in the way”, un mandru si puternic “what!” in fundal printre celelalte versuri si refrenul sunt ecouri ale trecutului Limp Bizkit, in incercarea de a egala succesul cunoscut cu Break Stuff. Riff-urile nebunesti ale lui Borland salveaza piesa Get A Life si pe Durst totodata din oboseala dezlantuita neindemanatic in versurile „Check it out, it’s the outlaw white dog / Often called by my alias, Polar Bear / Brain tired like the S&M freak sh*t / Cold like the ice you’re serving up my drinks with”. De asemenea, strigatele puternice reusesc sa distribuie energia convingatoare pe care o dorim de la trupa.

Shotgun mi-a placut in mod particular pentru prezenta MC-ului si pentru puterea zdrobitoare pe care o afiseaza si cu care se integreaza in album. Douche Bag e insasi ticalosenia lui Durst dusa la extrem si cu toate astea impactul piesei nu se mentine pana la final. Piesele semi-introspective abordand acorduri rock moderne, Walking Away si Loser reprezinta o pauza dupa agresivitatea ultimelor doua piese si fara a fi izolate participa cu succes la conturarea albumului. Autotunage suna bine, desi e mult prea comerciala, iar refrenul “let me see you rock”…what? Un Durst auto-tunat canta rap pe un fundal muzical vibrant si “scartait”? “OH YEAH!”. Agitatia se dezlantuie in 90.2.10 cu riff-urile frenetice ale lui Borland specifice curselor si cu ropotul tobelor care se risipesc repede pentru a face loc versurilor vulgare ale lui Durst cu referire la o petrecere (unde participa in procent de 90% femei) si cu aclamatii la Slipknot si Raekwon.

Totul culmina cu Killer In You, agil insufletita de ritmuri hip-hop, acorduri energice de chitara si un solo demential!

“Noi suntem LIMP BIZKIT. Si daca nu ne-ai simpatizat inainte, nu vei face asta nici de acum incolo. Daca nu-ti doresti sa asculti o trupa care abordeaza ritmuri <super-heavy> cu nuante rapp datorate unui MC, nu ar trebui sa asculti LIMP BIZKIT!”

Acesta a fost mesajul vocalului Fred Durst pentru nemultumitii si carcotasii care nu concep cum reuseste o trupa sa se impuna mentinand stilul cu care s-a lansat. Poate ca asta a fost o strategie a trupei de a lasa suficient timp sa treaca asa incat muzica lor rap-metal sa  devina ceva retro, avand in vedere evolutia rockului din vremurile in care erau in topuri si pana acum. Asadar intentia membrilor pare similara cu o cacofonie intentionata, o revenire cu fler dupa o lunga perioada odihnitoare. Si daca Limp Bizkit nu s-au indepartat de stilul deja etalat in primele trei albume si nici nu au lansat noul  album la timp pentru “Fast & Furious 5” OST, poate regizorul va aduce mai aproape premiera celui de-al saselea “Fast & Furious” pentru albumul trupei.. merita! 😛

Configuratiile albumului “Gold Cobra”:

Standard Edition

01. Introbra