Cronica Rotting Christ – Aealo

Aprilie 8, 2011

Rotting Christ este o trupa de black metal din Atena, infiintata in anul 1987. Ultimul album, „Aealo”,  a fost lansat pe 15 Februarie 2010 sub casa de discuri Mist Records. Face parte din zestrea de zece albume ale formatiei si a fost scos dupa 3 ani de la penultimul album. Materialul este alcatuit din 13 melodii, din care 2 sunt bonusuri.

Vocalistul trupei, Sakis, explica semnificatia titlului albumului: „Aealo” reprezinta transcrierea cuvantului grecesc „ΕΑΛΩ” in alfabetul latin. Aealo” inseamna batalie, catastrofa sau distrugere si reflecta continutul muzical si liric al albumului. Conceptul Aealo reflecta sentimentele unui luptator in timpul unei batalii, astfel titlul albumului poarta sentimente de furie, teama si durere.”.

Prima melodie poarta numele albumului „Aealo”, si dezvaluie primele caracteristici ale albumului, nu unul tipic black metalului, ci unul complex in care mandria de a fi grec este din plin resimtita prin numeroasele accente nationale grecesti cat si prin elementele culturii antice elene. „Eon Aenaos”, „Demonon Vrosis”, „Noctis Era” si „Fire Death And Fear” succed primei melodii. Vocea ritmata/sacadata a lui Sakis Tolis, usor guturala si atipica black metalului, ritmul lent in general  urmat de explozii sonore si solouri de chitara sunt combinatia perfecta, dar nu suficienta pentru a transforma aceste melodii in capodopere. Melodia cu numarul 7, cifra magica, este cu adevarat fantastica. Numita „Nekron Lahes…”, melodia intareste zicala „esentele tari se tin in sticlute mici”. Nu are niciun element al muzicii metalice, ci este reprezentata de un cor de femei, cu voce curata. O alta supriza  este intalnita la melodia „Thou Art Lord deoarece recunoastem aici vocea solistului Primordial, Alan Averill „Nemtheanga”, in duet cu Sakis. Ultima surpriza o reprezinta melodia „Order From the Dead” interpretata de Diamanada Galas, o compozitoare grec-americana ce aduce toata puterea si pasiunea melodiei, totusi putin nepotrivita albumului. “Aealo” abunda in riffuri senzationale, solouri si dinamism .

Prin acest album, Rotting Christ a reusit sa construiasca si sa consolideze stilul muzical ce ii vor defini pentru totdeauna. Nu pot decat sa ii felicit pentru curajul de a valorifica motivele nationale si muzica elena. Putini mai sunt cei care se mandresc cu nationalitatea lor. Albumul „Aealo” ofera 50 de minute de black metal progresiv melodic a la Rotting Christ. Consider ca e doar un inceput naiv spre o ascensiune valoroasa a trupei. Viitorul … hmm… se anunta… bine?!

Rotting Christ va porni intr-un turneu european ce include trei concerte in Romania  alaturi de  Omnium Gatherum si Daylight Misery dupa cum urmeaza: Cluj-Napoca – Gambrinus – 2.05.2011, Iasi – Dublin – 3.05.2011 si Bucuresti – Silver Church – 4.05.2011

nota: 8.5

Melodie preferata: Thou Art Lord

Casa de discuri: Mist Records