Cronica Lake Of Tears – Illwill

Aprilie 8, 2011

Lake Of Tears este  una dintre cele mai originale trupe de gothic/doom metal avand drept emblema simbolica una dintre cele mai inconfundabile voci de pe scena metalului, Daniel Brennare fiind vocalistul care o detine si unul dintre membrii fondatori ai trupei din anul 1994.  Suedezii vor lansa pe data de 29 Aprilie cel de-al optulea album de studio dupa patru ani de pauza. Numele albumului este „Illwill”, contine 10 melodii si 3 bonusuri – 3 melodii foarte cunoscute cantate live: „As Daylight Yields”, „Demon You / Lily Anne”, „Crazyman”. Intrebarea este: „De la ce vine „Illwill”; o fi „Ill will” sau „I’ll will”? ”

Cum am fost obisnuiti pana acum, albumul este unul tipic Lake of Tears: melodii scurte (intre 2.55min si 5.37), versurile depresive, incarcate de emotie si linii melodice obsedante.

Albumul debuteaza prin melodia „Floating In Darkness”. Dupa modul in care suna as fi spus ca acest nou album va fi mult diferit fata de cele precedate, opinie pornita si sustinuta de elementele thrash ce caracterizeaza aceasta piesa. A doua melodie este cea de titlu „Illwill” si contine elemente muzicale ce sunt prezente si in celelelate 9 melodii, cazul cel mai convingator si mai usor de recunoscut este linia melodica dedicata refrenului. Urmatoarele doua melodii The Hating” si „U.N.S.A.N.E.” fac parte din acelasi ritm sustinut inca de la inceputul albumului, aceleasi versuri posomorate, scufundate in durere si intuneric. Melodia cu numarul cinci, „House Of The Setting Sun”, e o nota discordata a liniei melodice impuse de album prin primele patru creatii. Este melodia mea preferata de pe acest material, un fel de rabufnire; o melodie vizibil lucrata, in care s-a experimentat mult. Vocea clean, versurile deprimante in acord cu pasajele psihedelice vor face din aceasta melodie un hit al albumului „Illwill”. Urmatoarele cinci melodii: „Behind The Green Door”, „Parasites”, „Out Of Control”, „Taste Of Hell si „Midnight Madness” aduc la cunostiinta acultatorilor o varianta mai agresiva a vocii lui Daniel si cateva solouri de exceptie.

Risc si afirm ca „House Of The Setting Sun” e cea care face diferenta intre albumul nou si celelalte albumele Lake Of Tears. „Illwill” imbina doom-ul, gothic-ul, thrash-ul, rockul clasic si psihedelicul, toate fiind elemente ale unui album foarte bun.  Lake Of Tears revine in Romania pentru un concert ce este programat pentru data de 25 iunie, la Arenele Romane din Bucuresti, de la ora 20.00!

nota: 9.5

melodie preferata: House Of The Setting Sun

Casa de discuri: AFM Records